Jouw specialist met betrekking tot voedselallergenen en allergenenwetgeving
Zijn gasten met een voedselallergie de grootste plaag in de HORECA?
Elke HORECA-zaak loopt tegen een ander probleem aan, maar eigenlijk start het al bij de reservering, moet je deze gasten links laten liggen of met open armen ontvangen? En kan ik deze gast ook geruster ontvangen als ik andere vragen stel bij de reservering? Niet alleen voor de gast, maar ook voor het personeel dat aanwezig is.
Een feit is dat een kwart van alle Nederlanders aangeeft een voedselovergevoeligheid/ voedselallergie te hebben. Dat zijn ruim 4 miljoen Nederlanders.
Hoe kan je als horecaondernemer gemakkelijker met deze groep omgaan? Vind je het al lastig bij de registratie van alle allergenen? Of heeft je personeel er vooral moeite mee? Je kan bijvoorbeeld denken aan het opleiden van je personeel door middel van een masterclass. Je wilt het liefst alle kennis aanwezig hebben, de risico’s kunnen inschatten en eenvoudig aanpassingen kunnen maken om ook deze doelgroep gastvrij te ontvangen.
Vragen? Neem contact met mij op!
Wat kan ik voor je betekenen?
Het belangrijkste de angst wegnemen bij jou, de horecaondernemer, met betrekking tot allergenen en hierbij de drempel verlagen voor potentiele gasten om de onderneming te bezoeken. Het is een win-win situatie voor beide partijen, welke geuit kan worden door een overzichtelijke kaart voor de gast met betrekking tot de allergenenwetgeving. Echter, kan het ook al bij stap een, namelijk een verbetering in het receptuur.
Naast een gehele advisering, kan de gehele horecaonderneming naar een hoger niveau gebracht worden met masterclasses, trainingen of een bezoek van een mystery guest.
Elke onderneming is anders, en heeft weer andere behoeften. Heb je interesse in een van mijn diensten of heb je een andere (hulp)vraag? Neem gerust contact met mij op.