Verwarm de oven voor op 160 °C.
Bekleed de bodem van de vorm met bakpapier of spuit deze in met spray. Ik gebruikte voor dit recept een ovenschaal, maar je kan ook een 20cm diameter vorm gebruiken.
Smelt de boter in een pan of magnetron
Maal de koekjes fijn in de keukenmachine. Meng de gesmolten boter erdoor. Verdeel over de bodem van de vorm. Druk goed aan.
Meng in een kom de kwark, creme fraiche light en de suiker.
Voeg al kloppend de eieren 1 voor 1 toe. Verdeel over de vorm.
Bak de cheesecake in een voorverwarmde over voor 60 min.
Je kan na een uur de oven uit doen, en op een kiertje zetten. Laat de cheesecake zo nog een uur staan.
Laat nog 2 – 3 uur opstijven in de koelkast.
Je kan hem altijd daarna nog versieren met wat witte chocolade, een overgebleven koek. Of net als ik mango!